1. Hoe log ik in in Adtime?
Om Adtime te activeren, volgt u de instucties in de mail die u ontvangen hebt van Adecco. Als u deze mail niet (meer) heeft, kunt u uw account ook activeren met uw e-
mailadres dat bekend is bij Adecco. U gaat dan naar
www.adtime.adecco.nl. In het beginscherm voert u uw emailadres in en kiest u vervolgens uw wachtwoord. Als u uw
wachtwoord bent vergeten, klikt u in het beginscherm op 'wachtwoord vergeten'. U ontvangt dan uw wachtwoord in een e-mail.
2. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe krijg ik een nieuw wachtwoord?
In het beginscherm van Adecco klikt u op 'wachtwoord vergeten'. U ontvangt dan een nieuw wachtwoord per e-mail. Als u een nieuw wachtwoord heeft aangemaakt, kunt u de optie
'onthoud mijn gegevens' aanklikken, dan worden uw inloggegevens bewaard.
3. Wat kan ik doen als ik wel een inlogmail van Adtime heb gehad, maar geen instructie?
Als u geen instructie heeft ontvangen, maar wel kunt inloggen op Adtime, dan raden wij u aan om contact op te nemen met uw contactpersoon bij Adecco. U krijgt de instructie
alsnog zo spoedig mogelijk toegestuurd.
4. Tot wanneer kan ik mijn uren uiterlijk aanbieden bij mijn leidinggevende?
Als u wilt dat wij uw gewerkte uren de week na uw werkweek verwerken, dan dient u uw uren voor maandag 09:30 bij uw leidinggevende in te dienen. Uw leidinggevende moet de
uren controleren voordat deze naar Adecco worden doorgeven voor de uitbetaling.
5. Ik werk in ploegen, hoe vul ik dat in?
De uren die u heeft gewerkt voert u in als normale uren. Daarna geeft u aan wat uw start- en eindtijd was en voert u de duur van uw pauze(s) in. Wanneer u de hele declaratie
heeft ingevuld, kunt u hem indienen voor akkoord. De geldende toeslagpercentages worden berekend op basis van uw werktijden. Deze worden verwerkt zodra u uw declaratie heeft
ingediend. Als u de declaratie na het indienen opnieuw opent, kunt u zien hoe de percentages zijn opgebouwd.
6. Ik werk regelmatig over, moet ik dan ook een overurenpercentage invullen?
Als u in ploegen werkt is dat niet nodig. De opbouw van de overurenpercentages wordt automatisch berekend op basis van uw werktijden en de daarbij behorende toeslagen. Als u
in dagdiensten werkt, dient u uw overuren apart te selecteren. Deze optie komt vanzelf naar voren als u het looncomponent selecteert.
7. Waar kan ik zien hoeveel verlofdagen ik nog heb?
Als u inlogt op Adtime ziet u op de overzichtspagina de tegel genaamd 'Verlof'. Onder deze tegel staat het saldo van de vakantieuren dat u heeft opgebouwd. Mocht u ook ADV
uren hebben opgebouwd, dan staat dit hier ook vermeld.
8. Ik ga over een 3 weken 2 weken met vakantie, kan ik dat nu al in Adtime zetten?
Ja, dat kan! U kunt tot maximaal 6 weken voorafgaand aan uw vakantie uw verlofuren in Adtime zetten. U kunt dit dus vastleggen voordat u op vakantie gaat. Uiteraard is het
wel belangrijk dat u controleert of u voldoende saldo heeft opgebouwd om de uren te kunnen laten uitbetalen.
9. Moet mijn leidinggevende mijn verlofuren goedkeuren?
Nee, dat is niet nodig. Adecco keurt uw verlofuren goed. Het is wel de bedoeling dat u uw vakantiedagen afstemt met uw werkgever. Verlof aanvragen via Adtime betekent dus
automatisch goedkeuring heeft voor de dagen waarop u op vakantie gaan. Wanneer u alle verlofuren heeft ingevuld, klikt u op 'Goedkeuren'. Uw verlofaanvraag wordt dan direct
verzonden naar Adecco. Wilt u nog even wachten met indienen, dan kunt u kiezen voor 'Opslaan'. Uw aanvraag kan dan nog worden gewijzigd. Na 'Goedkeuren' is dan niet meer
mogelijk.
10. Ik reis met het openbaar vervoer, kan ik de gemaakte kosten via Adtime indienen?
U kunt uw reiskosten via Adtime declareren als dit is afgesproken met de opdrachtgever. Meer informatie over het indienen van onkosten vindt u terug in het Handboek
Flexkrachten.
11. Wat moet ik doen als er een technisch probleem is?
In het geval van een technisch probleem raden we u aan om direct contact op te nemen met uw contactpersoon bij Adecco Branch Support of op de Adecco locatie.
12. Mijn teamleider is met vakantie en er is niemand die mijn uren kan goedkeuren, wat nu?
Als uw teamleider op vakantie is en niemand uw uren kan goedkeuren, raden we u aan om direct contact op te nemen met uw contactpersoon bij Adecco Branch Support of op de
Adecco locatie.
13. Ik heb per ongeluk mijn urendeclaratie aangeboden maar heb nog niet alles ingevuld, wat nu?
Als u uw urendeclaratie niet volledig heeft ingevuld, maar wel heeft ingediend, raden we u aan om dit aan te geven bij uw leidinggevende. U kunt hem of haar vragen om uw
declaratie verder aan te passen zodat uw salarisverwerking alsnog op de juiste manier wordt verwerkt.
14. Ik heb onkosten ingevuld maar kan het scherm niet sluiten, wat gaat er mis?
U kunt uw onkosten alleen indienen als u het bewijs van uw gemaakte kosten meestuurt. Alleen met het bewijs van de onkosten als bijlage kunt u de declaratie indienen. Heeft u
dit wel gedaan, maar lukt het alsnog niet om uw declaratie in te dienen? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij Adecco Branch Support.
15. Waar kan ik tips en feedback aangeven?
Door uw mening te delen en tips te geven, kunnen wij onze diensten verbeteren. U bent dus meer dan welkom om uw feedback te geven. Dit kan in Adtime onder de tegel 'Tips &
Ideeën'.
16. Mijn arbeidspatroon is iedere week hetzelfde, kan ik dit vastzetten en kopieren in Adtime?
Ja, dan kan. U kunt uw uren vastzetten in het sjabloon en van daaruit kopiëren. Mocht er toch een kleine wijziging in uw uren hebben plaatsgevonden dan is het mogelijk om
alleen de afwijkende uren aan te passen. Dit scheelt u wekelijks het tijd doordat u niet steeds opnieuw werktijden en pauzes hoeft te selecteren.
17. Kan ik met mijn mobiele telefoon ook Adtime gebruiken?
Ja dat kan. Adtime beschikt over een app voor zowel Android als IOS. U kunt deze vinden op Adecco Adtime of via webpagina https://adtime.adecco.nl. Wanneer u deze pagina opent vanaf uw mobiele telefoon, krijg u de app als optie aangeboden.
18. Ik wil graag per 4 weken betaald worden, hoe regel ik dat in Adtime?
Helaas kunt u dit zelf niet aangeven in Adtime. De wijze van betaling is afhankelijk van de afspraken die zijn gemaakt tussen uw opdrachtgever en Adecco.
19. Ik heb twee opties om onkosten in te registeren, wat is nu de juiste manier?
Onkosten dient u in bij de gewerkte uren. Dat betekent dat u ze verwerkt in de tegel genaamd 'Urendeclaratie'. Heeft u uw uren al ingediend maar wilt u een week later nog een
onkostendeclaratie indienen? Dan kunt u deze kosten ook apart indienen. U dient daarbij de juiste week nog aan te geven. De regel is wel dat u gemaakt onkosten zo veel mogelijk
invoert in de urendeclaratie die bij dezelfde week. Hiermee voorkomt u onnodige correcties in extra loonstroken die hiervoor aangemaakt worden.