PRIVACYVERKLARING voor MEDEWERKERS, COLLEGA'S en CONTRACTANTEN
Click here for the English version
Laatste update: December 2022
Welkom bij Adecco Groep Nederland! We kijken ernaar uit om met u samen te werken en u te helpen uw carrière verder te ontwikkelen. Zoals u mag verwachten, verzamelen en gebruiken we informatie over u om onze relatie goed te kunnen afhandelen.
In deze privacyverklaring ("Privacyverklaring") wordt uiteengezet welke persoonsgegevens wij van u verzamelen, hoe wij deze verzamelen, gebruiken en verwerken, en hoe wij daarbij onze wettelijke verplichtingen jegens u nakomen. Uw privacy is belangrijk voor ons, en wij zetten ons in om uw privacyrechten te beschermen en te waarborgen. We weten dat het lang document is, maar lees deze Privacyverklaring svp zorgvuldig door.
Hieronder vindt u een index, zodat u desgewenst direct naar de relevante onderdelen kunt gaan.
Index
- Enkele termen om duidelijk over te zijn
- Welke persoonsgegevens verzamelt en gebruikt het bedrijf?
- Waarom verwerken wij uw persoonsgegevens en hoe lang bewaren wij die?
- Hoe verzamelen wij uw persoonsgegevens?
- Moet u ons de persoonsgegevens geven die wij vragen?
- Gebruiken we kunstmatige intelligentie?
- Geven wij uw persoonsgegevens door aan derden?
- Geven wij uw persoonsgegevens door aan het buitenland?
- Wat zijn uw rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens?
- Doen we aan controle?
- Hoe zit het met de gegevensbeveiliging bij het gebruik van onze systemen?
- Hoe gaan we om met wijzigingen in deze Privacyverklaring?
- Neem contact op.
1. Enkele termen om duidelijk over te zijn
Ten eerste moeten we duidelijk maken hoe we sommige woorden in deze Privacyverklaring gebruiken.
Het lijkt misschien vanzelfsprekend, maar in deze Privacyverklaring wordt u 'U' genoemd.
Wanneer we spreken over 'Adecco', 'ons' of 'het bedrijf' bedoelen we Adecco Groep Nederland. Wij zijn gevestigd aan de Hogeweg 123, 5301 LL Zaltbommel. Het bedrijf maakt deel uit van The Adecco Group AG (Adecco Group) met hoofdkantoor aan de Bellerivestrasse 30, 8008 Zürich, Zwitserland, de grootste HR-dienstverlener ter wereld. Via haar verschillende bedrijven en business lines biedt de Adecco Group verschillende HR-activiteiten (Human Resources) aan zoals uitzenden, detachering, payroll services, werving & selectie, testing solutions, career transition, talentontwikkeling, training & opleiding, outplacement en internationale mobiliteit ("onze activiteiten").
Voor de uitvoering van onze activiteiten gebruikt de onderneming verschillende IT-systemen. In sommige gevallen biedt de Onderneming een Self-Service Portal ("Portal") voor haar kandidaten/personeel. Via het portaal kunt u zoeken en solliciteren naar banen die de onderneming en haar zusterondernemingen aanbieden en die aansluiten bij uw interesses, vaardigheden en/of ervaring, op de locaties waar u hebt aangegeven te willen werken.
Ten slot, deze privacyverklaring gaat over hoe wij de informatie verwerken die wij van u als individu hebben.. Het gaat niet over hoe wij informatie over bedrijven verwerken (hoewel die twee elkaar soms overlappen). Dit soort informatie wordt 'persoonsgegevens', 'persoonlijk identificeerbare informatie' of 'PII' genoemd. Wij gebruiken in deze Privacyverklaring de term 'persoonsgegevens' of 'gegevens'.
2. Welke persoonsgegevens verzamelt en gebruikt het bedrijf?
Wij verzamelen en gebruiken persoonsgegevens om de relatie tussen u en ons goed af te handelen:
a) Identiteitsgegevens: uw volledige naam, gebruikersnaam of soortgelijke identificatiecode, titel, geboortedatum en plaats, Burgerservicenummer, documenten die uw identiteit aantonen.
b) Onder contactgegevens worden verstaan uw (privé-)e-mailadressen voor communicatie met u of voor facturering, bezorg- of andere postadressen, telefoonnummers.
c) Correspondentiegegevens zijn verslagen van schriftelijke correspondentie en telefoongesprekken met ons, inclusief het e-mailadres, het nummer van waaruit u contact met ons opnam en de tijd, datum en duur van dat gesprek of andere contact.
d) Gegevens over kwalificaties en werkervaring: uw cv of curriculum vitae, gegevens over uw opleiding, gevolgde opleidingen en stages, documenten die uw recht om te werken aantonen en alle andere informatie die u op uw cv of curriculum vitae hebt vermeld.
e) HR-gegevens zijn uw geslacht, nationaliteit, bewijs van adres en kopieën van documenten die aantonen dat u gerechtigd bent te werken op de locaties waar u zult werken, visa's, werkvergunningen, aanwezigheidsgegevens, tijd besteed aan projecten, opleiding, promoties, onderzoeken en tuchtzaken.
f) Loongegevens zijn uw bankrekeninggegevens, verzekeringsgegevens of BSN-nummer, belastingcodes en referentienummers, informatie over uw vergoedingen, salaris en uitkeringen, gegevens over uw personen ten laste en begunstigden en eventuele vrijwillige inhoudingen die u ons vraagt op uw salaris en vergoedingen (zoals lidmaatschap van een vakbond of kerkelijke bijdragen, indien van toepassing).
g) Reisgegevens zijn reisgegevens, kredietkaartinformatie, gemaakte kosten voor het regelen en aankopen van alle reis gerelateerde activiteiten (bijv. reserveringen voor vliegtickets, treinen, hotels en huurauto's) en de vergoeding van reiskosten.
h) Foto's en video's Gegevens zijn foto's en video's van uw deelname aan opleidingen of soortgelijke sessies en/of van intern communicatiegebruik.
i) Gegevens van sociale media zijn uw profielgegevens op sociale media zoals LinkedIn en andere informatie die u openbaar maakt op of anderszins met ons deelt via sociale media.
j) Marketingcommunicatiegegevens zijn gegevens over hoe u reageert op e-mail, SMS, telefoon en andere marketingcampagnes.
k) Feedbackgegevens zijn feedback over u van ons personeel en derden met wie of voor wie u werkt, en andere beoordelingsinformatie; wanneer u feedback geeft over anderen en uw feedback over ons en onze diensten via onze tevredenheidsenquêtes of via een andere manier van communicatie, feedback en antwoorden op enquêtes.
l) Technische gegevens internet protocol (IP) adres van waaruit u de Portal en onze of andere producten en diensten bezoekt, cookies (zoals uiteengezet in ons Cookiesbeleid, uw inloggegevens (zoals de tijd, datum en duur), het browsertype en de browserversie die u gebruikt om toegang te krijgen tot de Portal en onze of andere websites, apps en producten en diensten, weblogs, [verkeersgegevens], tijdzone-instellingen van uw apparaat en de locatie ervan, browser plug-in types en versies die u gebruikt, [andere communicatiegegevens], bronnen die u opent op het Portaal, onze apps, websites, producten en diensten, het besturingssysteem en platformtype van het apparaat dat u gebruikt, en details van andere technologie op de apparaten die u gebruikt om toegang te krijgen tot het Portaal of onze websites, apps, producten of diensten, en ook informatie over uw gebruik van onze IT-systemen en gebouwen, met inbegrip van CCTV- en deurtoegangssystemen.
Afhankelijk van de relevante omstandigheden en de toepasselijke lokale wetten en vereisten, kunnen wij sommige van de hierboven vermelde gegevens verzamelen om ons in staat te stellen onze relatie met u te beheren.
In sommige gevallen zullen de persoonsgegevens die wij verzamelen ook 'speciale categorieën van gegevens' bevatten (ook bekend als bijzondere of gevoelige informatie), wij noemen dit Gevoelige Gegevens (m). Dit kunnen gegevens zijn over een handicaps en eventuele aanpassingen die wij voor u op de werkplek moeten treffen alsmede informatie over diversiteit (waaronder gegevens over ras en etnische afkomst, politieke opvattingen, godsdienstige en andere soortgelijke overtuigingen, lidmaatschap van een vakbond en gegevens over seksueel leven en seksuele geaardheid), of gezondheidsgegevens (zoals ziektegegevens, gegevens over handicaps, geschiktheid voor werk en ziektekostenverzekering wanneer deze gegevens over ziekte bevatten), gegevens over het al dan niet hebben van een VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag), in elk geval wanneer dit vereist of toegestaan is door en in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.
3. Waarom verwerken wij uw persoonsgegevens en hoe lang bewaren wij die?
Doeleinden van de verwerking |
Soort gegevens |
Rechtsgrondslag voor de verwerking van uw persoonsgegevens |
Bewaartermijn |
Om uw arbeidscontract of dienstencontract en alle andere contracten en regels die onze arbeids- of andere contractuele relatie met u regelen, te beheren en na te leven. |
a) Identiteitsgegevens
b) Contactgegevens
c) Correspondentiegegevens
d) Gegevens over kwalificaties en werkervaring
e) HR-gegevens
f) Loongegevens
i) Gegevens van sociale media
k) Feedbackgegevens
l) Technische gegevens
m) Gevoelige gegevens
|
- Het uitvoeren van een contract of het nemen van stappen voorafgaand aan het sluiten van een contract met betrekking tot de arbeidsovereenkomst of de diensten met u
- Naleving van wettelijke verplichtingen zoals het arbeidsrecht |
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen |
Andere personeelsactiviteiten uitvoeren (waaronder het beheer van werk, afwezigheid, opleiding/personeel, reizen, onkosten en voordelen, waaronder aandelenregelingen, en tuchtprocedures). |
a) Identiteitsgegevens
b) Contactgegevens
c) Correspondentiegegevens
d) Gegevens over kwalificaties en werkervaring
e) HR-gegevens
f) Loongegevens
g) Reisgegevens
i) Gegevens van sociale media
k) Feedbackgegevens
l) Technische gegevens
m) Gevoelige gegevens
|
- Het uitvoeren van een contract of het nemen van stappen voorafgaand aan het sluiten van een contract met betrekking tot de arbeidsovereenkomst of de diensten met u
- Naleving van wettelijke verplichtingen zoals het arbeidsrecht
|
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen |
Onze medewerkers de hulp bieden die ze verwachten, zoals geschikte opdrachten vinden om aan te werken of het proces van solliciteren naar nieuwe opdrachten vergemakkelijken. |
a) Identiteitsgegevens
b) Contactgegevens
c) Correspondentiegegevens
d) Gegevens over kwalificaties en werkervaring
e) HR-gegevens
i) Gegevens van sociale media
k) Feedbackgegevens
|
Het uitvoeren van een contract of het nemen van stappen voorafgaand aan het sluiten van een contract |
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen
|
Om de administratie van talent te onderhouden en te verbeteren (onder meer ten behoeve van personeelsanalyses en om feedback van werknemers en medewerkers te vragen). |
a) Identiteitsgegevens
b) Contactgegevens
d) Gegevens over kwalificaties en werkervaring
e) HR-gegevens
k) Feedbackgegevens
|
Vervulling van onze legitieme belangen om het juiste talent aan te trekken en nieuwe en bestaande werknemers en medewerkers kansen te bieden
|
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen
|
Om onze website/Portaal, of andere bestaande of nieuwe systemen/processen verder te ontwikkelen, te testen en te verbeteren om u, onze klanten, ander personeel en derden beter van dienst te zijn. |
k) Feedbackgegevens
l) Technische gegevens
|
Vervulling van onze legitieme belangen om onze systemen te verbeteren |
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen
|
Het uitvoeren van studies en statistisch en analytisch onderzoek, bijvoorbeeld om de doeltreffendheid van onze plaatsing van medewerkers bij cliënten te vergelijken tussen verschillende bedrijfssectoren en regio's en om factoren te identificeren die van invloed kunnen zijn op eventuele verschillen die wij vaststellen. |
d) Gegevens over kwalificaties en werkervaring
e) HR-gegevens
j) Marketingcommunicatiegegevens
k) Feedbackgegevens
l) Technische gegevens
|
Vervulling van onze legitieme belangen om ons bedrijf te verbeteren en te ontwikkelen |
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen
|
Om gegevens aan derden door te geven overeenkomstig punt 6 hieronder. |
Elke categorie gegevens die hierboven als noodzakelijk is vermeld
|
Vervulling van onze legitieme belangen om diensten te verlenen en deze diensten uit te besteden aan derden |
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen
|
Om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen. |
Elke categorie gegevens die hierboven als noodzakelijk is vermeld
|
Naleving van wettelijke verplichtingen, zoals het bijhouden van een administratie voor belastingdoeleinden of het verstrekken van informatie aan een overheidsinstantie of wetshandhavingsinstantie. |
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen
|
De veiligheid en bescherming van mensen, gebouwen, systemen en activa bevorderen. |
a) Identiteitsgegevens
l) Technische gegevens
|
Het behartigen van onze legitieme belangen om ervoor te zorgen dat ons bedrijf (en de mensen die er werken) veilig en betrouwbaar is. |
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen
|
Toezien op de naleving van het interne beleid en de interne procedures. |
a) Identiteitsgegevens
c) Correspondentiegegevens
e) HR-gegevens
i) Gegevens van sociale media
k) Feedbackgegevens
l) Technische gegevens
|
Het vervullen van onze legitieme belangen om ervoor te zorgen dat ons beleid en onze procedures worden nageleefd |
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen
|
Voor het beheer van communicatie- en andere systemen die door de Adecco Group worden gebruikt (inclusief interne contactdatabases). |
a) Identiteitsgegevens
b) Contactgegevens
c) Correspondentiegegevens
j) Marketingcommunicatiegegevens
l) Technische gegevens
|
Het vervullen van onze legitieme belangen om ervoor te zorgen dat onze systemen goed functioneren |
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen
|
Om incidenten en klachten te onderzoeken of erop te reageren. |
a) Identiteitsgegevens
b) Contactgegevens
c) Correspondentiegegevens
|
- Naleving van wettelijke verplichtingen zoals het arbeidsrecht
- Het vervullen van onze legitieme belangen om incidenten en klachten op te lossen volgens onze interne procedures. |
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen
|
Om intern te rapporteren dat opleidingen hebben plaatsgevonden en om de inhoud ervan bij te houden om die inhoud te gebruiken voor andere interne opleidingen of voor derden (opgenomen opleidingen). |
a) Identiteitsgegevens
h) Foto's en videogegevens
|
Toestemming
|
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen
|
Om interne communicatie te versturen, zoals e-mails, aankondigingen, nieuws op het intranet. |
a) Identiteitsgegevens
b) Contactgegevens
h) Foto's en videogegevens
|
Toestemming
|
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen
|
Deelnemen aan een potentiële of feitelijke aankoop of verkoop, of joint venture, van een bedrijf of onderneming of een deel daarvan, waaraan een lid van de Adecco Group wenst deel te nemen. |
Elke categorie gegevens die hierboven als noodzakelijk is vermeld
|
- Naleving van wettelijke verplichtingen uit hoofde van een contract dat wij hebben met een verkoper of koper
- Vervulling van onze legitieme belangen om de groei en ontwikkeling van de Adecco Group te bevorderen
|
De looptijd van uw contract plus een eventuele aanvullende periode vereist door toepasselijke wettelijke verplichtingen
|
4. Hoe verzamelen wij uw persoonsgegevens?
De persoonsgegevens die wij over u verzamelen zijn afkomstig van de sollicitatieformulieren, alle documenten die wij u vragen in te vullen tijdens het inwerkproces of andere documenten die u ons voorlegt en uw interacties met ons en anderen tijdens uw dienstverband bij ons.
In sommige gevallen verzamelen we persoonsgegevens ook indirect van derden, zoals van wervingsbureaus waarmee we samenwerken, andere entiteiten in de Adecco Group als u van die Adecco-entiteit naar ons bent overgestapt, aanbieders van antecedentenonderzoek en andere aanbieders van administratieve diensten (die bijvoorbeeld ons programma voor flexibele arbeidsvoorwaarden verzorgen) , andere werknemers in klachten- of tuchtrapporten die over u zijn ingediend, of uit openbaar toegankelijke bronnen zoals LinkedIn en Twitter in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.
5. Moet u ons de persoonsgegevens geven die wij vragen?
Het verstrekken van uw persoonsgegevens is een vereiste om onze overeenkomst met u aan te gaan en/of te handhaven. Dit betekent dat u verplicht bent uw persoonsgegevens aan ons te verstrekken.
Als u uw persoonsgegevens niet aan ons verstrekt, kunnen wij de arbeidsrelatie met u niet uitvoeren of in ieder geval de overeenkomst die wij met u zijn aangegaan niet uitvoeren (zoals u betalen of een uitkering verstrekken), deelnemen aan bepaalde processen zoals feedback of loopbaanontwikkeling (die mogelijk ook niet in overeenstemming zijn met uw contract met ons) of kunnen wij onze wettelijke verplichtingen niet nakomen (zoals het waarborgen van de gezondheid en veiligheid van onze werknemers).
6. Gebruiken we kunstmatige intelligentie?
Ja, wij maken soms gebruik van kunstmatige intelligentie (AI). Wij gebruiken uw persoonsgegevens echter niet voor geautomatiseerde besluitvorming (een besluit dat uitsluitend wordt genomen door het creëren en toepassen van technologieën zonder enige menselijke tussenkomst) of profilering (verwerking van persoonsgegevens met een reeks technologieën die menselijke tussenkomst verminderen om bepaalde voorwaarden over een persoon te beoordelen) die een rechtsgevolg of een vergelijkbaar belangrijk gevolg voor u heeft.
Wij gebruiken een reeks technologieën om uw gegevens te analyseren. In alle gevallen is er altijd menselijke tussenkomst in deze processen, aangezien wij deze hulpmiddelen gebruiken om onze deskundige menselijke besluitvormers te ondersteunen.
Wij gebruiken geautomatiseerde systemen/processen met de in de vorige paragraaf beschreven voorwaarden om ons personeel te helpen grote hoeveelheden gegevens te beheren, zoals vacatures en profielen, en wij kunnen AI gebruiken (bijvoorbeeld machine learning, op logica of kennis gebaseerde en statistische benaderingen) om u en onze klanten te voorzien van de diensten die u van ons vraagt (bijvoorbeeld het vinden van de projecten met de best passende voorwaarden aan beide kanten). Hoewel wij gebruik maken van AI-systemen, worden alle beslissingen die gevolgen kunnen hebben voor u genomen door onze getrainde medewerkers. Op grond daarvan hebben deze AI-systemen geen juridische uitwerking.
Wanneer wij bijvoorbeeld op zoek zijn naar nieuwe mogelijkheden of projecten voor u, kunnen wij een zoekopdracht uitvoeren in onze lijsten met vacatures met behulp van machinaal leren, logica of kennisgebaseerde en statistische benaderingen die attributen gebruiken zoals uw functietitel, beschikbaarheid, vaardigheden, beoordelingsscores en locaties, om een shortlist samen te stellen die een lijst weergeeft van vacatures die hoogstwaarschijnlijk aan uw eisen voldoen.
7. Geven wij uw persoonsgegevens door aan derden?
Zoals vermeld in punt 8 hieronder, maken wij uw persoonsgegevens gewoonlijk bekend aan derden. Dit gebeurt om de onder punt 3 genoemde doeleinden te verwezenlijken. Wij doen dit in de volgende omstandigheden:
- Aan onze leveranciers. Wij kunnen bijvoorbeeld een leverancier inschakelen om administratieve en operationele werkzaamheden uit te voeren ter ondersteuning van onze relatie met u. De leverancier(s) zijn onderworpen aan contractuele en andere wettelijke verplichtingen om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te bewaren en uw privacy te respecteren, en hebben alleen toegang tot de gegevens die zij nodig hebben om hun functies uit te voeren; Deze leveranciers zijn meestal IT-leveranciers (die onze IT-systemen hosten of ondersteunen, met inbegrip van informatie over u), bedrijven die gebouwen beheren (die zorgen voor de fysieke beveiliging van onze gebouwen en daarom over u moeten weten om toegang te krijgen tot onze gebouwen), HR-gerelateerde leveranciers (die namens ons de salarisadministratie of secundaire arbeidsvoorwaarden verzorgen, zoals catering op locatie voor medewerkers en collega's), reisaanbieders (die reizen voor onze medewerkers en collega's beheren of organiseren) of back leveranciers van financieel en boekhoudkundig beheer (die gegevens van collega's en medewerkers moeten verwerken om crediteuren- en debiteurenrekeningen te verwerken).
- Aan de leden van de Adecco Group en hun gelieerde ondernemingen ('Leden van de Adecco Group') in andere landen. Een lijst met de landen waarin wij actief zijn, vindt u op onze website www.adeccogroup.com/worldwide-locations. Uw gegevens worden om verschillende redenen met hen gedeeld:
- informatie wordt gedeeld met leden van de Adecco Group die wereldwijd IT-functies voor bedrijven van de Adecco Group verzorgen; die IT-functies bevinden zich onder andere in Frankrijk, Tsjechië en Nederland.
- informatie wordt gedeeld met het hoofdkantoor van The Adecco Group in Zwitserland ten behoeve van personeelsplanning, budgettering en feedback; deze informatie wordt op het hoofdkantoor in Zwitserland ook gebruikt om u nieuwe mogelijkheden binnen The Adecco Group of bij klanten voor te stellen.
- informatie wordt ook gedeeld met aan Adecco gelieerde bedrijven wereldwijd (inclusief de rechtspersonen die na het verzamelen van de informatie zijn overgenomen) wanneer u interesse hebt getoond in mogelijkheden op die markt of wanneer leden van de Adecco Group vaststellen dat u over bepaalde vaardigheden beschikt die op die markt nodig of nuttig zijn.
- Aan onze klanten/toekomstige werkgevers. Wij delen uw gegevens met klanten van ons die banen/opdrachten aanbieden waarin u mogelijk geïnteresseerd bent, of die geïnteresseerd zijn in uw profiel, voor collega's betekent dit ook wanneer u op locatie bij onze klanten werkt. Zij hebben contractuele en andere geheimhoudingsverplichtingen met betrekking tot uw gegevens tegenover ons en u.
- Aan de overheid of wetshandhavingsinstanties. Wij zullen uw gegevens delen met de overheid, politie, toezichthouders of wetshandhavingsinstanties indien wij, naar eigen goeddunken, van mening zijn dat wij daartoe wettelijk verplicht of gemachtigd zijn of dat het verstandig zou zijn dit te doen.
- Aan potentiële verkopers of kopers en hun adviseurs. Als onderdeel van due diligence met betrekking tot (of uitvoering van) een fusie, overname, verandering van dienstverlener of andere zakelijke transactie kunnen wij uw gegevens bekendmaken aan de potentiële verkoper of koper, nieuwe dienstverlener en hun adviseurs.
8. Geven wij uw persoonsgegevens door aan het buitenland?
Uw persoonsgegevens kunnen worden doorgegeven en verwerkt in een of meer andere landen, binnen of buiten de Europese Unie of Zwitserland. Een volledige lijst van de landen waarin wij actief zijn is beschikbaar op onze website www.adeccogroup.com/worldwide-locations.
Wij zullen alleen gegevens doorgeven aan de in punt 7 genoemde partijen buiten de Europese Economische Ruimte, het Verenigd Koninkrijk of Zwitserland:
- aan landen die volgens de Europese Commissie, de Britse Information Commissioner of de Zwitserse Federal Data Protection and Information Commissioner een passend beschermingsniveau voor u bieden overeenkomstig art 45 van de GDPR van het VK en de EU of art 6 van de Zwitserse Federal Data Protection Act (art 16 herziene wet) (een lijst van die landen vindt u hier en
hier (Zwitserland), of;
- waar de Adecco Group passende waarborgen heeft getroffen om de privacy van uw gegevens te beschermen (waarvoor we gewoonlijk een van de vormen van contracten voor gegevensoverdracht gebruiken die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie, de Information Commissioner's Office (ICO) voor het Verenigd Koninkrijk of de Zwitserse Federal Data Protection and Information Commissioner, waarvan u hier een exemplaar vindt; en hier en hier (Zwitserland). Deze zijn goedgekeurd door de Europese Commissie, de Britse Information Commissioner en de Zwitserse Federal Data Protection and Information Commissioner krachtens artikel 46 van de GDPR van de EU en het VK en artikel 6 van de Zwitserse Federal Data Protection Act (art. 16 herziene wet).
U kunt in dit verband aanvullende informatie vragen en een kopie van de betreffende waarborg verkrijgen door contact met ons op te nemen via onderstaande gegevens.
9. Wat zijn uw rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens?
Krachtens de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming hebt u de volgende rechten:
- Recht op toegang tot en een kopie van uw persoonsgegevens
U hebt het recht om bevestiging te vragen of wij uw persoonsgegevens verwerken. Indien dit het geval is, kunt u toegang krijgen tot uw persoonsgegevens en tot bepaalde informatie over de manier waarop deze worden verwerkt. In sommige gevallen kunt u ons vragen u een elektronische kopie van uw gegevens te verstrekken. In bepaalde beperkte omstandigheden hebt u ook het recht om ons te verzoeken uw persoonsgegevens rechtstreeks over te dragen ("port") aan een andere derde partij.
- Recht op correctie van uw persoonsgegevens
Als u kunt aantonen dat de persoonsgegevens die wij over u hebben niet correct zijn, kunt u vragen dat deze informatie wordt bijgewerkt of anderszins gecorrigeerd.
- Recht om te worden vergeten of persoonsgegevens te verwijderen
In bepaalde omstandigheden hebt u het recht om uw persoonsgegevens te laten verwijderen. U kunt te allen tijde een dergelijk verzoek indienen en wij zullen beoordelen of uw verzoek moet worden ingewilligd, maar dit recht is onderworpen aan eventuele wettelijke verplichtingen om gegevens te bewaren. In situaties waarin wij in overeenstemming met de wet bepalen dat uw verzoek tot verwijdering van uw persoonsgegevens moet worden ingewilligd, zullen wij dit zonder onnodige vertraging doen.
- Recht op beperking van of bezwaar tegen de verwerking van uw persoonsgegevens
In bepaalde omstandigheden hebt u het recht om beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens te verkrijgen, of om bezwaar te maken tegen bepaalde verwerkingen daarvan op gronden die verband houden met uw bijzondere situatie.
- Recht om toestemming in te trekken
U hebt het recht uw toestemming te allen tijde in te trekken wanneer wij ons baseren op toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken. Dit heeft echter geen invloed op de rechtmatigheid van de verwerking die plaatsvond voordat u uw toestemming introk. Als u uw toestemming intrekt, is het mogelijk dat wij bepaalde producten of diensten niet aan u kunnen leveren. Wij zullen u hierover informeren op het moment dat u uw toestemming intrekt.
Als u een van uw rechten wilt uitoefenen, gebruik dan ons formulier door hier op te klikken.
Ten slotte hebt u het recht een klacht in te dienen bij de gegevensbeschermingsautoriteit in de plaats waar u woont of werkt, of in de plaats waar zich volgens u een probleem in verband met uw persoonsgegevens heeft voorgedaan.
10. Doen we aan controle?
Voor zover wettelijk toegestaan behouden we ons het recht voor om de toegang, het gebruik en de inhoud van alle gegevens die door onze IT-systemen worden bewaard of verwerkt, te controleren en vast te leggen. We doen dit om de veiligheid en bescherming van mensen, gebouwen, systemen en activa te bevorderen en ook om de communicatie en andere door The Adecco Group gebruikte systemen te beheren. We hebben dit in deze privacyverklaring vermeld zodat u weet dat uw gebruik van werk gerelateerde IT-systemen door anderen kan worden gevolgd.
11. Hoe zit het met de gegevensbeveiliging bij het gebruik van onze systemen?
U bent verantwoordelijk voor het veilig bewaren van uw inloggegevens voor onze systemen, in het bijzonder het wachtwoord dat wij u hebben gegeven of dat u hebt gekozen. Deze inloggegevens zijn voor uw eigen gebruik. U mag uw inloggegevens of andere accountgegevens niet met andere personen delen.
12. Hoe gaan we om met wijzigingen in deze Privacyverklaring?
De voorwaarden van deze Privacyverklaring kunnen van tijd tot tijd worden gewijzigd. Wij zullen materiële wijzigingen in deze Privacyverklaring bekendmaken door middel van passende berichten op ons portaal en/of onze website of door contact met u op te nemen via andere communicatiekanalen.
Voor het geval je:
- vragen of opmerkingen heeft over deze privacyverklaring,
- meer informatie wenst over hoe wij uw informatie beschermen (bijvoorbeeld wanneer wij deze naar een ander land overbrengen), of
- contact willen opnemen met de Data Protection Officer (DPO) van de Adecco Group of de plaatselijke Privacy Lead,
stuur dan een e-mail naar de DPO van de Adecco Group op globalprivacy@adeccogroup.com of naar de lokale Privacy Lead via privacy@adecco.nl.
Om uw rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens uit te oefenen, vult u dit formulier in.